12°C mgła

Coraz bliżej do metra na Morach

Komunikacja, Coraz bliżej metra Morach - zdjęcie, fotografia

Dwa biura projektowe złożyły projekty koncepcyjne w konkursie na ostatni odcinek II linii metra wraz ze stacją postojową. Podziemna kolej dojedzie na Mory do 2023 r.

 

Metro Warszawskie ogłosiło w zeszłym roku konkurs na „Wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej trzeciego etapu realizacji odcinka zachodniego II linii metra wraz ze Stacją Techniczno - Postojową (STP) Mory w Warszawie”. Prace konkursowe złożyły dwa biura projektowe. Do czasu wyboru zwycięskich prac nazwy biur będą utajnione, tj. opatrzone jedynie nadanymi przez uczestników konkursu 6-cyfrowymi liczbami rozpoznawczymi. Identyfikacja prac nastąpi już po wyborze zwycięskich i wyróżnionych prac, na podstawie karty identyfikacyjnej (załączonej do każdej pracy konkursowej i zamkniętej w oddzielnej kopercie – otwarcia tych kopert dokona Sąd Konkursowy już po wyborze zwycięzców i wyróżnionych).

W przyszłym tygodniu zbierze się Sąd Konkursowy, zatwierdzony zostanie harmonogram dalszych prac oraz rozpocznie się procedura oceny złożonych projektów. Przewodniczącą Sądu Konkursowego jest Marlena Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy.
W ocenie Prac Konkursowych przyjętych zostało 7 kryteriów:

  • cena (30%),
  • walory konstrukcyjno-technologiczne (5%),
  • walory eksploatacyjne (15%), 
  • minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10%), 
  • rozwiązania architektoniczne (20%), 
  • powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%),
  • program i rozwiązania technologiczne STP (10%).

Stacje tego odcinka zaplanowane zostały:

  • stacja C03 Lazurowa - po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,
  • stacja C02 Chrzanów - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,
  • stacja C01 Połczyńska - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, projektowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.

Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł, a także zaproszony zostanie do negocjacji w trybie zamówienia „z wolnej ręki” w postępowaniu o udzielenie zamówienia na opracowanie projektów budowlanych oraz postępowaniu Zarządu Transportu Miejskiego o udzielenie zamówienia na opracowanie „Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej Węzłów Przesiadkowych”. Plany zakładają, że metro dojedzie na Mory do 2023 r.

Coraz bliżej do metra na Morach komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się