Jak skutecznie sprowadzić użytkowników na swoją stronę internetową?

Marketing w internecie
Portal ibemowo 19/01/2019 10:01

Powszechnym mitem krążącym wśród przedsiębiorców rozpoczynających swoją przygodę z promocją towarów i usług w internecie jest to, że oferowane przez nich dobra w połączeniu z doskonałą jakością obsługi obronią się same. Niektórzy z nich opracowując budżet obecności w internecie przywiązują wagę wyłącznie do stworzenia odpowiedniej strony internetowej, która wyróżniać się będzie designem i funkcjonalnością. To oczywiście ważne, ale nawet najbardziej atrakcyjna witryna nie sprawi, że na naszej stronie pojawi się wartościowy ruch, który będziemy w stanie przekuć w realnych klientów.

Aby to osiągnąć niezbędne będą odpowiednie działania marketingowe, takie jak pozycjonowanie strony internetowej, reklama płatna oraz content marketing. Dlaczego warto się tym zainteresować i jak podejść do sprowadzenia użytkowników na swoją stronę?
 

Planowanie działań marketingu internetowego
Wymienione wyżej sposoby na zaistnienie w internecie nie są oczywiście jedynymi drogami prowadzącymi do celu, ale w dzisiejszych czasach ciężko wyobrazić sobie, aby prowadzić biznes w sieci i pomijać którykolwiek z nich.

Podejmując się zadania stworzenia planu marketingowego zwrócić należy uwagę na zjawisko symbiotyczności, a więc wzajemnego, pozytywnego wpływu jednej aktywności promocyjnej, na inne. Działania marketingowe i źródła ruchu na stronie internetowej trzeba więc dywersyfikować, czyli starać się urozmaicać miejsca, z których użytkownik może przejść do naszej witryny. Przyjrzyjmy się pokrótce trzem z nich, które wydają się być kluczowymi w drodze do sukcesu w sieci.

Pozycjonowanie strony internetowej
Punktem wyjścia do zaistnienia w internecie jest zoptymalizowanie witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO). W skład takich aktywności wchodzi m.in. stworzenie  odpowiedniej treści znajdującej się na stronie, poprawna architektura informacji oraz zadbanie o aspekty techniczne witryny, takie jak szybkość jej ładowania oraz dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Kolejnym elementem pozycjonowania stron internetowych jest tzw. link building, czyli tworzenie zaplecza linków (odnośników) na innych, wartościowych stronach internetowych, które przekierowywać będą użytkowników do naszej strony. Trzeba robić to rozważnie, bowiem linkowanie w nieodpowiednich miejscach może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek!

Pozycjonowanie stron internetowych jest o tyle korzystną formą promocji, że przynosi ono długotrwały skutek i jest relatywnie niedrogie w stosunku do przynoszonych przez siebie korzyści.

Content marketing jako wsparcie dla pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach internetowych
Content marketing to inaczej marketing treści. Pojęcie to jest bardzo szerokie i zawiera się nim cała masa działań, których można się podejmować, aby uzyskać rozpoznawalność w sieci. Tym razem skupimy się wyłącznie na tych aspektach content marketingu, które wprost będą wspierać pozycjonowanie danej strony internetowej.

Bez wątpienia wszystkie treści umieszczane na stronie muszą być zoptymalizowane pod kątem SEO. To dzięki odpowiedniej edycji i wykorzystywanym w tekstach zwrotach oraz słowach, roboty wyszukiwarki będą wiedziały, czy prezentowana treść będzie odpowiadać na potrzeby użytkowników i czy warto ją im wyświetlać.

Dobrym rozwiązaniem wspierającym pozycjonowanie strony internetowej jest umieszczenie na niej bloga. Artykuły w nim publikowane powinny być zbieżne z tematyką całej witryny i odpowiadać na wszelakie pytania lub wątpliwości związane z oferowanymi produktami lub usługami.

Reklama w sieci wyszukiwania (Google Ads)
Reklama w wyszukiwarkach internetowych może przybrać formę wyłącznie treści, treści i grafiki, samej grafiki lub video. Najpopularniejszym formatem rozliczeń reklamy w internecie, jest tzw. model PPC (pay per click), czyli płatność za kliknięcie w dany format reklamowy. Ta forma promocji przynosi bez wątpienia najszybsze efekty, ale jednocześnie potrafi być kosztowna - szczególnie w wysoce konkurencyjnych branżach. Przygotowując pierwszą kampanię reklamową Google Ads lepiej skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO/SEM.

Marketing internetowy - rób to z głową!
Rozpoczynając swoją przygodę z promowaniem strony internetowej w internecie warto zasięgnąć rady u specjalistów lub skorzystać z ich usług. Dlaczego? W materii tej trzeba wykazywać się naprawdę dużą wiedzą i umiejętnościami, aby nie zmarnować budżetu marketingowego, a to ostatnie czego chce osoba stawiająca pierwsze kroki w e-biznesie. Natomiast dobrze spożytkowane fundusze na ten cel mogą przynieść szybkie, wymierne korzyści i pozwolą danej stronie na podbicie serc (i portfeli) użytkowników.

 

pozycjonowanie, google ads, internetica, zawszewidoczny, seo, google, internetica, marketing internetowy, reklama w internecie, reklama, content marketing, - komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ibemowo.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"