
Prezydent m.st. Warszawy podpisała zobowiązanie do przygotowania wniosków o dofinansowanie sześciu miejskich inwestycji transportowych – czterech drogowych i dwóch metra. Miasto otrzyma na nie prawie 4,1 mld zł.
Dokument Deklaracja przygotowania projektu podpisywany jest dla projektów pozakonkursowych znajdujących się w Wykazie projektów zidentyfikowanych, które uzyskają dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
- W perspektywie finansowej Unii Europejskich 2007-2013 Warszawa stała się największym beneficjentem środków unijnych w Polsce pod względem różnorodności realizowanych projektów. Kończąca się obecnie perspektywa budżetowa przyniosła miastu ponad 8 mld zł dofinansowania. – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – W kolejnej także staramy się o środki na kluczowe dla mieszkańców. Strategicznym celem w latach 2014-2020 jest kontynuacja budowy centralnego odcinka II linii metra, jako kluczowego elementu zrównoważonego transportu miejskiego, łączącego przedmieścia z centrum Warszawy.
Pieniądze z UE trafią m.in. na budowę II linii metra, wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II:
Dofinansowanie – 1,945 mld zł
Poziom dofinansowania UE – 68%
Otwarte zostały oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie sześciu kolejnych stacji II linii metra. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: „Wolska” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło” (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.
W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek 1” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Targówek 2” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Wszystkie nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie