
W 2020 r. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych rozpocznie prace nad 27 projektami związanymi z nowymi inwestycjami. Prace będą miały charakter zarówno projektowy, jak i realizacyjny. Ogłoszone zostaną również nowe przetargi na roboty budowlane. Budżet na stołeczne inwestycje opracowany przez ZTM w 2020 r. wyniesie ponad 1 mld zł.
Priorytetem inwestycji 2020 roku jest oczywiście budowa metra. W dzielnicach Wola, Bemowo oraz Targówek trwają zaawansowane prace nad połączeniem torami podziemnej kolei stacji drugiej linii metra. Koniec prac budowlanych na całej linii M2 jest wyznaczony na 2023 rok. Na dzień dzisiejszy intensywne prace są prowadzone na wschodnim odcinku – w rejonie ul. L.Kondratowicza oraz na Zaciszu, gdzie powstają stacje: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Maszyny TBM Anna i Maria, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, są montowane i wiosną rozpoczną drążenie tuneli w stronę stacji Trocka.
Na zachodnim odcinku metra również widać duży postęp — prace na stacjach Ulrychów i Powstańców Śląskich są prowadzone już pod ziemią, na poziomie -1. Już wiosną tego roku w rejonie stacji Młynów piesi, rowerzyści i kierowcy będą mogli korzystać z bezpiecznej, komfortowej i zielonej przestrzeni. Prace trwają na odcinku od ul. Syreny do Młynarskiej, który zmieni się w elegancką, wygodną i bezpieczną miejską ulicę. Trwają również prace przygotowawcze do rozpoczęcia budowy kolejnych stacji na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Karolin.
Dalsza rozbudowa infrastruktury rowerowej z pewnością zadowoli osoby wybierające ten środek komunikacji. Wiele odcinków będzie wybudowanych dzięki głosom mieszkańców w budżecie obywatelskim: na Bemowie wzdłuż ul. Powstańców Śląskich (na odcinku od ul. gen. S. Maczka do Piastów Śląskich planowany jest remont istniejącej drogi, a od Pirenejskiej do Wrocławskiej budowa nowej trasy), — informuje Zarząd Dróg Miejskich.
Fot. Urząd m.st. Warszawy
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie