Reklama

Konkurs na projekty kolejnych stacji II linii metra

Wciąż nie wiadomo, ile razy jeszcze II linia metra zostanie zamknięta, zanim zostanie otwarta, ale krążą plotki, że zostały już poczynione konkretne plany dotyczące kolejnych stacji. Mają one powstać w ciągu najbliższych kilku lat, a Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na pomysły na nowe stacje podziemnego pociągu, choć przetarg wciąż trwa.

Półtora miesiąca temu Miasto ogłosiło przetarg na rozbudowę II linii metra o dodatkowe 2 stacje w stronę Bemowa i 3 na terenie Bródna, które mają powstać do 2019 roku. Wtedy to Hanna Gronkiewicz-Waltz ogłosiła zasadę mówiącą o tym, że każdy odcinek będzie budować inna firma. Chodzi o większą konkurencyjność – mówiła.

Robocze nazwy stacji

Pod ulicą Górczewską powstaną dwie stacje: C-5 o roboczej nazwie Ulrychów (Wola Park) i C-4 wstępnie nazwana Górce (Powstańców Śląskich).

Po prawej stronie Wisły wybudowane zostaną trzy stacje: C-19 Zacisze (pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda), C-20 Kondratowicza (pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską) oraz C-21 Bródno (Rembielińska), która zostanie zbudowana pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie Rembielińskiej.

 

Wnioski o udział w konkursie należy składać do 16 lutego 2015 roku. Po tym terminie uczestnicy będą mieć 90 dni na złożenie prac. Uwaga: projekt będzie można złożyć tylko na jeden odcinek (wschodnio-północny lub zachodni). Organizatorzy konkursu przewidzieli dla zwycięzcy nagrodę w wysokości 50 tys. zł oraz zaproszenie do negocjacji "z wolnej ręki" w kwestii wykonania projektów budowlanych.

Podczas oceny projektów, będzie brane pod uwagę siedem kryteriów: koszt wykonania projektu budowlanego wraz z nadzorami autorskimi (30%), rozwiązania architektoniczne (25%), walory eksploatacyjne (10%), minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10%), powiązanie stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%), program i rozwiązania technologiczne torów odstawczych i do zawracania pociągów (10%) oraz walory konstrukcyjno-technologiczne (5%).

 

Fot. www.kurierkolejowy.eu

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ibemowo.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do