
Warszawski Transport Publiczny zrobił podsumowanie osiągnięć na budowie M2 w 2020 roku. Na terenie Targówka oraz Bemowa, w grudniu tarcze zakończyły drążenie tuneli pomiędzy już funkcjonującą stacją Księcia Janusza a budowaną na Bemowie Powstańców Śląskich.
W 2020 roku intensywne prace budowlane prowadzono na zachodnim odcinku na stacjach Ulrychów i Powstańców Śląskich.
W grudniu dobiegło końca drążenie tuneli pomiędzy stacją na Woli – Księcia Janusza a budowaną Powstańców Śląskich na Bemowie. Odcinek M2 łączący Wolę z Bemowem będzie mierzył 2,5 km. W grudniu tarcze dotarły do stacji Księcia Janusza zostawiając za sobą dwa wydrążone tunele – jeden o długości 1 367 m, a drugi – 1 369 m.
Umowę na zaprojektowanie i wybudowanie ostatniego zachodniego odcinka metra podpisano w 2018 r., a wartość kontraktu przekracza 1,6 mld zł. Na 4-kilometrowy odcinek złożą się trzy stacje – Lazurowa, Chrzanów i Karolin wraz z zapleczem technicznym. Stacja Lazurowa znajdzie się po południowej stronie ulicy Górczewskiej w rejonie Lazurowej, Chrzanów – w sąsiedztwie skrzyżowania ulicy Szeligowskiej z gen. L. Rayskiego, a Karolin – u zbiegu ulicy Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za ostatnią stacją powstanie Stacja Techniczno-Postojowa Karolin, gdzie będą zjeżdżały pociągi obsługujące M2 oraz będą prowadzone przeglądy i naprawy. Trwa przygotowywanie dokumentacji i uzyskiwanie koniecznych zezwoleń — informuje Zarząd Transportu Miejskiego.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Fot. ZTM/ linia metro na Bemowie
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie