
Rada m.st. Warszawy przyznała środki na budowę i remont dróg rowerowych w latach 2015-2017. Za 74 mln zł powstanie aż 15 wygodnych tras o łącznej długości 80 km.
Przyznane środki zostaną przeznaczone na realizację pierwszego etapu inwestycji rowerowych wskazanych w „Programie Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020”. Pozwolą na rozpoczęcie prac przygotowawczych: opracowanie koncepcji i niezbędnych dokumentacji projektowych. Po realizacji programu Warszawa będzie miała spójną sieć tras rowerowych, które umożliwiają bezpieczną i wygodną jazdę jednośladem, zarówno na krótkich jak i na dłuższych dystansach.
Budowa tras rowerowych wzdłuż głównych arterii to zadanie, które będzie realizowane przez miasto (wspólnie z czterdziestoma gminami metropolii warszawskiej) w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, instrumentu finansowanego przez Unię Europejską. W ramach pierwszego naboru wniosków Warszawa będzie się ubiegała o dofinansowanie:
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Żwirki i Wigury - etap II (5,8 mln, termin 2015-16)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Jagiellońskiej (3,2 mln, termin 2015-16)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ulic Powsińskiej, Wiertniczej i Przyczółkowej (7,4 mln, termin
2016-17)
- budowy dróg rowerowych na Polu Mokotowskim (3,7 mln, termin 2016-17)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż Alej Jerozolimskich na odcinku Grzymały-Sokołowskiego - pl. Zawiszy (2,9 mln, termin 2016-17)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Grójeckiej na odcinku Bitwy Warszawskiej 1920 r. - pl. Zawiszy (3,9 mln, termin 2016-17)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej na odcinku Karkonoszy – gr. miasta (4,1 mln, termin 2016-17)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż al. Waszyngtona (2,8 mln, termin 2016-17)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Marsa na odcinku Żołnierska – Cyrulików (1,9 mln, termin 2016-17)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ciągu ulic Mińska-Stanisławowska-Drewnickiego-Szaserów (4,1 mln, termin 2016-17)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ulic Okopowej i Towarowej (8,9 mln, termin 2016-17)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia (7,8 mln, termin 2016-17)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Pułkowej (2,6 mln, termin 2016-17)
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ulic Kasprzaka, Wolskiej i Połczyńskiej na odcinku Prymasa Tysiąclecia – gr. miasta (10,2 mln, termin 2016-17)
- budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Jana Pawła II – etap II (4,8 mln, termin 2016-17)
Miasto będzie chciało również pozyskać dodatkowe środki na budowę drogi rowerowej na ul. Puławskiej. Realizacja tej inwestycji, planowana na lata 2016-17, zostanie powiązana z wyznaczeniem buspasa pomiędzy al. Wilanowską a Piasecznem. Jeszcze w tym roku powinny powstać drogi rowerowe na ul. Rzymowskiego, Belwederskiej, Ostrobramskiej, al. Stanów Zjednoczonych a także wzdłuż ul. Żwirki i Wigury (I etap), które zostały ujęte w „Programie Rozwoju Tras Rowerowych”. Na ich budowę przyznano wcześniej 13 mln zł.
W ubiegłym roku zrealizowano ponad 50 inwestycji i oddano do użytku ponad 60 km dróg i pasów rowerowych. Sieć rowerowa w stolicy liczy już ponad 428 km. Do dyspozycji rowerzystów jest 350 km dróg rowerowych, 55 km ciągów pieszo-rowerowych oraz 23 km pasów i kontrapasów rowerowych.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie