Reklama

Tarcze TBM Krystyna i Elisabetta już na Bemowie

19/05/2020 11:40

W nocy, z 14 na 15 maja, zostały przetransportowane części 650-tonowych tarcz TBM Krystyny i Elisabetty. Tarcze wkrótce rozpoczną prace przy drążeniu tuneli dla pociągów metra. Ze stacji Powstańców Śląskich rozpocznie się wiercenie w kierunku stacji Ks. Janusza.

Tarcze zostaną zmontowane na placu budowy, a następnie opuszczone do szybu startowego. Jest on zlokalizowany w miejscu, gdzie w przyszłości znajdować się będą tory odstawcze za częścią pasażerską stacji Powstańców Śląskich.

Długość tuneli zachodniego odcinka drugiej linii metra to: 1369 m - tunel lewy, 1366 m  - tunel prawy. Tarcze TBM będą więc miały do ułożenia 1824 prefabrykowanych pierścieni po 1,5 metra każdy. Maszyny skrawające od momentu uruchomienia będą pracowały 24 godziny na dobę. Jedynym warunkiem dla zatrzymania pracy jest problem z napotkanym podłożem lub z samą maszyną czy też wymiana ostrzy tnących. Tarcza TBM jest w pełni zmechanizowana, jednak jej pracę nadzoruje 12-osobowa załoga, która pracuje na cztery zmiany. Do napędu TBM służy 16 par siłowników hydraulicznych, — informuje Zarząd Transportu Miejskiego.

Obecnie powstający odcinek linii M2, na styku Woli i Bemowa, przedstawia najkrótszy z nich. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Projektu jest warty 959 249 940 zł. Wykonawca projektu ma czas do listopada 2021 roku.

Fot. Urząd m.st. Warszawy

CZYTAJ RÓWNIEŻ:



 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ibemowo.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do