
Na 142 skrzyżowaniach pojawią się nowoczesne algorytmy kierujące sygnalizacją świetlną dla tramwajów, które wkrótce pomogą zaoszczędzić czas w podróży.
Jak to się dzieje? Dotychczas zielona fala działała dzięki montażowi na torach czujników wykrywających nadjeżdżające tramwaje. Koszty budowy takiej instalacji są wysokie - bo około 50 do 100 tys. złotych na jedno skrzyżowanie. Zamiast tego inżynierowie zaproponowali skorzystanie z nadajników GPS jakie posiadają wszystkie tramwaje. Taki właśnie system wprowadzono już na trzech skrzyżowaniach i okazuje się niezawodny.
Algorytmy sterujące sygnalizacją świetlną zostaną wprowadzone na 9 ciągach ulic, 35 skrzyżowaniach i 4 węzłach, dzięki czemu przyspieszy to aż 20 linii tramwajowych. Przez każde skrzyżowanie z zieloną falą przejedzie szybciej o 60 sekund (tyle czasu około czeka na zielone światło). Jest to korzyść dla pasażerów, jak i pracowników, którzy zagwarantują wyższą punktualność tramwajów.
Źródło: Urząd m.st. Warszawy
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie